WELCOME PEOPLE! THANK YOU FOR VISITING & HAVE A NICE DAY ;)


Get your own Digital Clock

Thursday, June 23, 2011

memory

waktu kecik-kecik dulu,
tiap-tiap kali balik penang
paling best dapat duduk tepi pintu ramai-ramai dengar arwah Tok Wan bercerita sambil main biola
lepas tu berangan nak pandai main biola macam Tok Wan
tapi paling ingat sehari sebelum Tok Wan pergi
Tok Wan panggil duduk sebelah dia
tapi Tok Wan tak panggil pakai suara, dia lambai-lambai tangan
bila datang dekat, Tok Wan usap kepala, Tok Wan belek rambut
rindu Tok Wan
biola Tok Wan tak sempat nak ambik
dah hanyut kena bawak banjir
rumah kat Penang pun dah tak ada
tapi kenangan tetap ada
kena kejar lembu
curi-curi naik basikal Tok Limah
curi-curi bukak almari amek sugus
main dengan abang-abang kat tepi rumah lepas tu kena marah dengan Tok Limah sebab sepahkan laman hihi
curi-curi ikut abang pegi mengail dekat sungai belakang rumah
beli sirap limau dekat kedai tepi simpang sebab rumah tok tak ada peti
kacau itik angsa jiran tok lepas tu lari lintang pukang bila kene kejar
beli cadbury lepas tu letak atas lantai je dah keras sebab lantai rumah tok sejuk pakai simen kaler hijau
terlalu banyak untuk ditulis
harap semuanya kekal dalam ingatan.

Kampung Tok Sa'adon, Bukit Mertajam
tetap dalam kenangan

No comments: