WELCOME PEOPLE! THANK YOU FOR VISITING & HAVE A NICE DAY ;)


Get your own Digital Clock

Tuesday, June 26, 2012

dalam kehidupan









kita harus tahu, ada sesetengah perkara yang mungkin kita mahukan sepenuh hati
tapi Allah tidak berikan
kerna Dia lebih tahu apa yang terbaik buat hamba-hambaNya


di saat kita tidak mendapatkan apa yang dimahukan
tetapkan kesabaran di dalam hati
kerna pabila kemarahan yang diturutkan
ketidakpuasan dan amarah yang dihembus mungkin membakar insan sekeliling kita


manusia itu tidak lari dari kesilapan


aku tidak lari dari kesilapan


di saat kita ingin menghamburkan kemarahan kepada orang lain, bersabarlah
dan ingatlah, betapa Allah itu telah bersabar dengan kita


dikurniakan kita sekeping hati dan akal
untuk digunakan buat kebaikan
mengajar kebaikan dan menyebarkan kasih sayang
bukan untuk memanipulasi akal yang lain tatkala kita mahu menang


aku mohon ampun Ya Allah andai nikmat Mu telah aku pesongkan demi menuntut kemarahan hati sendiri


aku mohon Allah, Kau lindungilah hati ini dari amarah dan tidak bersyukur atas apa yang telah Engkau kurniakan
aku mohon Allah, jagakan mereka yang aku sayangi kerna Engkau sebaik-baik pelindung


Mohon Allah pegangi hatiku. 



No comments: